top of page
P1020872_edited_edited.jpg

About Person-Cantered Therapy

Person-centred therapy, also known as person-centred or client-centred counselling, is a humanistic approach that deals with the ways in which individuals perceive themselves consciously, rather than how a counsellor can interpret their unconscious thoughts or ideas.

Created by psychologist Carl Rogers, the person-centred approach ultimately sees human beings as having an innate tendency to develop towards their full potential. However, this ability can become blocked or distorted by certain life experiences. The approach can help the client to reconnect with their inner values and sense of self-worth, thus enabling them to find their own way to move forward and progress.

0E58FC9C-6324-441F-8A32-7F83D7113E4E_edited.jpg
Hlavní stránka: About Therapy

About me

Life led me to psychotherapy from my position as a director of an international organization. As a result, I have experience with major crises, post-trauma, and the problems that international and corporate environments cause for their employees.

 

I have two children and live with my family in Valencia, Spain, from where I regularly return to the Czech Republic.

 

I started my ten-year psychotherapy training at PCA Institute Prague in 2012 and completed the first, community-based part in 2017, since when I started working with clients under the supervision of Dr. Vendula Junkova. I completed the comprehensive program in PCA Rogers Psychotherapy and Counseling, totaling 1070 hours, in 2022.

Since 2020 I have been working as a psychotherapeutic support for the Gymnasium and Business Academy in Sedlčany. 

In 2021 I completed the training in cottage crisis intervention of the Safety Line.

 

In addition to psychotherapy, I also deal with the protection of so-called soft targets from extreme forms of violence. Between 2004 and 2009 I worked as head of security for the Jewish Community in Prague, later as security manager of the security team of Radio Free Europe and later as deputy security director with responsibility for the security of the Czech headquarters and foreign bureaus in 23 countries.

To this day, he is still working on various security analyses. You can learn more about my security career on my LinkedIn profile.

 

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Hlavní stránka: O mně
Nechat žít a přežít #1 - Jak chápat bezpečí
01:14:52

Nechat žít a přežít #1 - Jak chápat bezpečí

Psychoterapeut Zdeněk Kalvach vedl více než 15 let bezpečnostní týmy velkých mezinárodních organizací, které chránily lidi proti extrémním formám násilí. Jeho původní profesí je bezpečnostní management. V roce 2017 absolvoval pětiletý psychoterapeutický výcvik PCA Institutu Praha. Dnes se živí jako terapeut se specializací na rogersovskou terapii. Z rozhovoru: „Dítě má potřebu explorovat. Od toho, že se nehýbe, od prsu, začne odlézat dál a dál a rozšiřuje své kruhy. A spolu s věkem a rozšiřováním těch kruhů přibývá množství nebezpečí. Některá ta nebezpečí vytváří podmínky k rozvoji, a to je ten žádoucí stres. To znamená, že dítě by si mělo budovat imunitu díky tomu, že je konfrontováno s viry a bakteriemi. Mělo by si budovat koordinaci, tím že vrávorá, padá, zkouší lézt do schodů. A to všechno bychom ho měli nechat dělat podle potřeb, cucat věci…“ „A ta odpověď nebo metodika je, že my se s každým incidentem snažíme pracovat na úrovni jak odrazení útoku - řekněme nějaká prevence toho živelního, čili, jak můžu zmírnit, že se nějaký ten extrémní útok stane. To je jedna sada opatření. Potom je to včasná detekce. To znamená: dítě mi může někam spadnout, ale nemělo by se dít, že tam zůstane dvě hodiny a já o tom nevím. Je to mechanismus toho, že jsem si všimnul, že se něco stalo. Nebo někdo ho šikanuje ve škole. Nebo mu někdo ubližuje. Nebo se s ním někdo snaží nevhodně seznámit přes internet. A nemělo by to být tak, že já to o tom prostě vůbec nevím.“ 00:00 Úvod 04:48 Co to je bezpečí? 18:27 Bezpečnostní plán 27:20 Vystavení stresu 39:58 Hranice bezpečí a nebezpečí, zmírnění dopadu 50:41 Paradoxy a systém 54:29 Vlastní strachy a traumata 1:03:38 Nebezpečí a připravenost systému 1:07:05 Témata pro příště #nechatzitaprezit - rozhovory o bezpečí s terapeutem Zdeňkem Kalvachem 💡 Webináře https://djtl.cz/kurzy-ytb 📖 Kniha Děti jsou taky lidi: https://djtl.cz/kniha-ytb 🃏Karty Děti jsou taky lidi: https://djtl.cz/karty-ytb 💘 Placky a samolepky: https://djtl.cz/eshop-ytb 👕 Trička, tašky, hrnečky: https://djtl.cz/hrdenosim 🎥 Dokument Svobodné děti: https://svobodnedeti.cz 💌 Newsletter: https://djtl.cz/newsletter
Svou cestou #42 - O rogersovské psychoterapii se Zdeňkem Kalvachem
01:05:26

Svou cestou #42 - O rogersovské psychoterapii se Zdeňkem Kalvachem

Zdeněk je psychoterapeut, ačkoli jeho původní profese je z oblasti bezpečnostního a krizového managementu. Teď vykonává i profesi třetí: je na rodičovské se dvěma dětmi. V rozhovoru jsme si povídali o rogersovské psychoterapii, o tom, proč Zdeněk kromě psychoterapeutického výcviku absolvoval kurz Montessori a chtěl pracovat ve školce a o rozdílech mezi studiem psychologie jako takové a terapeutickým výcvikem. Probírali jsme i věci jako: Co je to já? S čím se rodíme a co si neseme z dětství? Jaká může být role spirituality v psychoterapii? Povídání nás oba moc bavilo a dost jsme se nasmáli, takže pro vás máme nabídku, o níž víc zjistíte, když si rozhovor pustíte. 🙂 Z rozhovoru: „Psychoterapeutický výcvik si může udělat úplně každý. Sedíš tam v kruhu, na začátku je to hrozně trapný, ale nakonec je to naprosto úžasná zkušenost.“ „To, co je pro lidi léčivé je, když je terapeut nemanipuluje k nějaké odpovědi, kterou oni tuší, ale nechá jim prostor a dá jim skutečný respekt k jejich názoru.“ „Tři podmínky léčivého vztahu jsou podle Rogerse: empatické naslouchání, bezpodmínečné přijetí a kongruence - to znamená, že terapeut zůstává přese všechno napojený sám na sebe. Rogers věřil, že tyhle podmínky by bylo dobré přenést do úplně všech mezilidských vztahů včetně výchovy a vzdělávání.“ „Když je výchova dítěte necitlivá, vede to spíš k přežití než k rozvoji. Člověk potlačí svou autenticitu, zpochybní vlastní hodnotu, stane se ostražitým, vyhýbavým, poslušným - prostě dělat věci tak, abych z toho nějak vyšel, spíš než tak, jak to skutečně cítím. K tomu přispívá určitě i prostředí běžných škol, které vede k oddělení se od sebe a k poslušnosti.“ „Někdy lidi ani neslyší sami sebe. Mají hrozný problém zjistit, co cítí.“ #svoucestou - rozhovory s rodiči a dětmi na cestě ke svobodnému životu a vzdělávání Prosím, podpořte to, co dělám a co vám, jak doufám, dává smysl. Pojďte na https://detijsoutakylidi.cz/podporit, nebo na https://www.patreon.com/detijsoutakylidi a staňte se patronem DĚTI JSOU TAKY LIDI! Děkuju! 💕 Jestli chcete vidět, jak různě se dá žít bez chození do školy, nebo jak se žije v těch školách, co si říkají svobodné, pojďte na web www.svobodnedeti.cz a na Facebook.me/svobodnedetidokument a podpořte naše snažení, prosím. ❤️ 💌 Newsletter jednou za měsíc: https://landing.mailerlite.com/webforms/landing/c8n8b2 💘 Placky a samolepky na auto DĚTI JSOU TAKY LIDI: https://forms.gle/VEo8Y4NCyENVG2Zm7 🖤 Trička DJTL: https://www.treefactory.cz/kolekce-deti-jsou-taky-lidi/ 🤝 Osobní setkání: https://detijsoutakylidi.cz/online-setkani/
Hlavní stránka: Services
IMG_3726_edited.jpg

I offer individual therapy on-line.

Fee 80 EUR / 50 min session in English

Contact

If you have any questions or are interested in therapy, please contact me via this form.

Thank you for submitting!

Hlavní stránka: Contact
bottom of page